Sunday, April 26, 2015

Terus jalan....harus hidup..ayukk

senyum je..masalah itu ujian..





Engih.. engih.. itulah ungkapan yang selalu bermain dalam kalangan masyarakat jawa disini.. walaupun aku ngak bisa paham kesemuanya, hnya beberapa kalimah, tapi aku cukup senang disini. ye, tak dinafikan dinegeri sendiri itu indah lagi. bagi aku di mana pun kita, harus bisa menesuaikan diri.
engih, malam ni aku terus berjalan dengan sejuta harapan sambil hati mendoakan kesihatan ibuku yang sudah dua hari tidak sihat. semoga ibu diberi kekuatan. jagan risau anak bongsumu ini.

Semoga mak and ayah sentiasa sihat ya.l




InsyaAllah besok munkin penentu, samaada terus disini, atau dihantar pulang(minta jangan la) dimalaysia makin sulit status latihan industri kami, yaAllah semoga Allah pemudahkan.. 

Engih... kami hanya tinggal 5minggu berbaki, andai pulang entah apa2 lagi ni. Harapan kali ini cukup tinggi. Semoga dipemudahkan urusan yaAllah..
Engih... perjalanan malam ni bakal melewati serangan(macam cameron la kot kt malaysia) sejuk kot. Kalau datang gontor ponorogo jangan lupa ke serangan.. terbaikkk. InsyaAllah.
Engih... apa pun berlaku, kami harus melalui pengalaman yang bagi aku sangat tinggi nilainya..
Hidup harus diteruskan..
Perjalanan masih jauh,
Engih... andai itu takdirku aku terima..
Sekadar itu coretan aku,..
Aku bukan penulis, sekadar perkongsian..
So, kalau ayat terbang merata tu biasa la.. penulis yang tulis ikut mod je. Hehe

Sebelum aku melepaskan pena ini elok juga kita tadabbur dan hayati ayat bawah ni sebgai pengubat seorang mukmin..

كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.


Atas mobil
Gontor(Ponorogo) -jogja
26042015

No comments:

Post a Comment