Sunday, October 3, 2010

Cinta ke nie?



‘’boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak Mengetahui’.(2:216)

Salam……….
Da lama asenye aku tak pos kan sesuatu,,,bz sangat kot,, tp tue laa, dok kalut gn benda lain,,lagipun aku la nie taun last,nk on9 pun xdan,ye la wifi pun slow jew,pas tue tambah lak,gn tesis nya,asaimen nye,, plik2 lak tue kena wat vdeo,,perhhhh leh than laa,,1st time aku buat kan,da laa rabun IT..pe2 pun Alhmdulilh ciap gak,,,nt laa aku kongsi kt cnie…
Eh2,,sbenarnya nk kongsikan sebuah sajak ke ape tah kt bwh nie….hehe
Jom layannnnnnn…………………

Puas sudah,
Kucari kebahagian,
Di sisi teman-teman,
Kudapat hanya kelalaian,
Ku cari lagi,
Di hati seorang kekasih,
Kudapat hanya kekecewaan,
Dan ku terus mencari,
Dalam meniti hari,
Penuh kekosongan…
Oh, di mana lagi harus ku mencari,
Membawa sekeping hati,
Yang sarat kerinduan,
Rindu yang tiada haluan,
Aku keliru sendiri,
Apa yang kucari,
Apa yang kuperlukan
Aku masih tak bisa mengerti,
Yang pasti,
Kekosongan hati ini minta diisi..

Sejenak ku tersedar,
Aku mencari cinta agung,
Buat jiwaku yang merindukan,
Hakikat kebenaran,
Cahaya yang membelah kegelapan,
Melimpah cemerlang mengisi kekosongan.

Ku sedar,
Destinasi pencarianku di sini,
Ku mencari-Mu Tuhan,
Mengharap keredhaan,
Menagih kebahagiaan,
Dari sinar cahaya iman

by Khazinatul Asrar


haaa! Macam mana ok??
Terma kasih pada yang sudi membaca..tinggal la sepatah 2kata sbagai keritikan untuk kebaikan bersama..:)

1 comment: