Friday, July 9, 2010

masyAllah Hebatnya Ujian Allah



Asslamualaikum semua,,,, harap u all semua cihat dan sentias drahmati oleh Allah,,,
sedaraku yang di kasihi oleh Allah,, da 26 rejab pun rini,,besok israk mikraj,,negeri ak dpat cuti laa(KEDAH),,negeri len xtaw la,,hehe,
haa!!hampir 2 bulan suda aku kt umh nie,,masa ku bnyk di habiskan bersama famli dan anak2 menakanku(buah).em,,xnk cerita apa sbenarnya,,nk berkongsi pengalamn,MasyaAllah cuti nie bnyak nye ujian yg Allah bg kt aku,,dengan result sem lps nye mnurun,dan bnyk lag,
ha!!kemarin,,time nk g pos moto,,fuh! moto yg ditunggani ku xcident la,,alhmdlilah Allah masih sayang kan aku,,hanya kcederaan ringan sahja,xtaw la salah siapa,,aku ke kereta pajero tu, yg menghimpi ak dan mnyebabkan aku xdpt kawl dan trus terjatuh,,yang sedih nya driver tu x berhenti pun,,eh!!nie kes langgar lari nie,,xpa la husnulzan munkin dya xpersan ak kot.alhmdulilah ak dpat lag bwak moto blik kerumah dengan sendiri(xsirius la tu kia nye)
em,malam kemarin ad kuliah Israk Mikraj,ak g la dengar mak ajak,bnyak ilmu,,yang aku dpt kongsi,da satu ayat Ustaz tu biar bnyak mn pun Ujian yg Allah bagi kt kita klu kita x muhasabah diri dan terus mempersalahkan Allah mmg xda makna pa2,emm, btul jugak kata ustaz tu,terinsaf la cikit aku blik tu,,sambil2 duduk mrenung laptop nie,muhasabah diri,emm,rupa2nya Allah mengigat kan aku gn suma musibah nie akan kesalahanku yg telah ak buawt spanjang cuti nie,,masyaallah upanya Allah masih sayang kan aku, Untuk aku bertaubat gn suma nie......tenkiu Allah!!ampun kan dosaku ya Allah,,
ingat tu sedara2ku cepat2 la kita muhsabah diri kita bila dpt sesuatu ujian,allah sayang kat kita tu DYa nk hapuskan dosa2 kita dan nk + pahala kita.eh!!tp da syarat laa kena berSABAR bnyak dan REDA dengan suma yang diterima tu,i'Allah semua akan mendapat rahmatNya..aminnn,,maaf la tersasul ke,,ataw x da ayat yg xphm,,tenkiu suma,,:)

No comments:

Post a Comment