Sunday, April 19, 2015

sekadar coretan sore

Aku tidak mengharap ramainya viewer tapi cukuplah perkongsianku ini dijadikan asbab Allah memandangku dengan rahmatnya..ameen..

Ramai yang selalu bertanya, lokman hang dah berapa  orang folowwer, dah berapa ramai viewer,  dengan selambenya aku jawab, nanti aku dah pergi baru orang view kot. Itulah yang aku harapa kan tak banyak ada benda aku nak share kat sini. Disini jugak akan ku kongsikan pengalaman pengalaman yang bole kita ambil iktibar dan ibrah.insyaAllah sepatah kita tulis Allah nilai kan.


Sabda nabi  “Jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara (yaitu): sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do’a anak yang sholeh” ~hadis Riwayat Muslim~

 Senyum...

Demikian makna hadis salah satu nya, ilmu yang bermanfaat kan. Bukankah ilmu bermanfaat itu adalah yang membawa kita dekat kepada sang pencipta? insyaAllah walaupun dalam  post2 yang aku share ni tidak lah seilmiah mana tapi aku yakin aka n ada sedikit yang bermanfaat.

Hadis nabi kan  “Sampaikanlah dariku waau hanya satu ayat” (HR. Bukhari)

insyaAllah, semoga kita tergolong dalam kalanagan tabliq, menyampaikan.


Pena harus bergerak, ummah perlukan kita,kita juga perlukan ummah. Hidup tidak bersendirian.
Akhirrrr kalam, salam muhasabah
Hari masih hujan tak kala bunyi seksofon menghalusi halwa telinga..


Salam dari Universitas islam Indonesia
Asrama Putri lantai 2

18 April 2015 Jam 1721

No comments:

Post a Comment